Ett 64-bitarssystem säkrar ju onekligen framtiden, och om du vill spendera pengar på ett system nu så är det nog bra att satsa på en AMD64-processor. :)
AMD64-processorer ska ju vara bakåtkompatibla så allt bör fungera fint - dock finns det säkert några undantag.
Microsoft håller ju dessutom på att utvecka en Win XP i 64-bitarsversion, vilket troligtvis kommer att göra att en AMD64-processor är ett ännu bättre val än ett Intel-dito att ha inför framtiden. :D
Satsa på AMD64. En sak att tänka på är dock att du måste ha ett moderkort som har socket 754 (rätta mig om jag har fel), och alltså inte socket A som det är just nu.
Ett 64-bitarssystem säkrar ju onekligen framtiden, och om du vill spendera pengar på ett system nu så är det nog bra att satsa på en AMD64-processor. :)
AMD64-processorer ska ju vara bakåtkompatibla så allt bör fungera fint - dock finns det säkert några undantag.
Microsoft håller ju dessutom på att utvecka en Win XP i 64-bitarsversion, vilket troligtvis kommer att göra att en AMD64-processor är ett ännu bättre val än ett Intel-dito att ha inför framtiden. :D
Satsa på AMD64. En sak att tänka på är dock att du måste ha ett moderkort som har socket 754 (rätta mig om jag har fel), och alltså inte socket A som det är just nu.
Finns det inte redan någon version av windows med 64 bitstöd? :q
Hårddiskar har jag, samt ett geforce4 mx som sitter i gamla datorn, då jag aldrig spelar spel så behöver jag inget bra grafikkort.
Vad tycks om detta? Är det värt att köpa 64bitars-system?
I dagsläget har man ingen större nytta av 64-bitarsdelen i processorn, men eftersom den är snabb även i 32-bitarsapplikationer är den ett ganska bra alternativ ändå. Dock är det ju inte många andra än gamers som har behov av en så pass snabb CPU.
depeo skrev:
Fungerar vanliga program osv?
Ja, "vanliga" program fungerar. Athlon64 är dessutom väldigt snabb på att hantera 32-bitarskod.