Satt och beskådade mitt underbara Keytronic KT1000 ett rent basic tangentbord!
Då märkte jag att på "Print screen" knappen står även "SysRq" efter lite spekuleringar tänkte jag att det står för "system record" :r nån som vet vad det står för? samt vad den används till?
Sen till "Scroll Lock" testade att aktivera den, gick och scrolla på hemsidor iaf! nån som kan reda ut vad den också gör :OO
Sist men inte minst Pause knappen! hur stor användning har man för Pause knappen? :OO
Nej, det tycker jag inte, SysRq delar ju plats med Print Screen och den använder iaf jag ganska ofta. Pause använder ibland jag när jag spelar Half-Life. :)
Scroll Lock är nog den som är mest värdelös, särskilt då den också vill ha en lampa.
Nej, det tycker jag inte, SysRq delar ju plats med Print Screen och den använder iaf jag ganska ofta. Pause använder ibland jag när jag spelar Half-Life. :)
Scroll Lock är nog den som är mest värdelös, särskilt då den också vill ha en lampa.
Jo det jag menade var att SysRq trycket på tangentborden kan fara åt fanders :) och scrolllock kan gå och gömma sig! =)
Numlock och Prntsrcrn är dem enda jag anser Välkomna på mitt tangentbord! :P får ta och operera mitt bord :P