Datorn har börjat låta som en trimmad moped när jag startar den nuförtiden. Det slutar visserligen efter 2-3 minuter som den varit igång men jag blir lite orolig.
Ok. Aldrig kul. Man blir lite orolig ja.
Mår han bra, vad vill den osv.
Du har inte ställt någon fråga och vet inte vad du vill, men det är någon fläkt som låter så du vet i alla fall.
Datorn har börjat låta som en trimmad moped när jag startar den nuförtiden. Det slutar visserligen efter 2-3 minuter som den varit igång men jag blir lite orolig.
Exakt så låter min andra dator, en gammal 300 Mhz. Efter ett par minuter så slutar oljudet. Har lokaliserat ljudet till processorfläkten (ganska säker iaf). Ska ta och byta ut den när jag har ork att göra det :e
Kan nåt förstöras och bli sämre pga detta? Har nyss köpt datorn så jag har ingen lust att byta ut och hålla på.
av att byta fläkt? nee ingen kan förstöras om man inte är power trött å kopplar in 230 volt till fläkten!
men största sannolikhet ere en fläkt som inte är intakt som folk har påstått! sannolikheten att d skulle vara nått elektroniskt är liten då ström är ljudlöst =) iaf 12volt =) nånstans runt 400.000 volt kan man höra lite brus =P
så kolla igenom fläktarna byt ut den trasiga! har så på min 333 mhz:are också inte orkat byta prolle fläkten än =/
Nej jag menar om något kan gå sönder eller så om jag låter det vara som det är med oljudet.
jad u om det är processor fläkten, ochj den lägger av nån gång eftersom d inte bytte ut den kanske prollen blir varm o säger ifrån... smak sak riskera eller inte riskera? =)
Sorry, men det är lite svårt att svara på hur du byter en fläkt när du inte talar om vilken fläkt det är ;)
Jag har en fläkt på grafikkortet som väsnas duktigt vid uppstart, men det stör inte så mycket, jag kan ju går ur rummet den minuten det tar att starta :e
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849