Nu visar det sig att jag kan starta datorn i felsäkert läge, logga in på min användare, men, när jag kommit till skrivbordet slukar explorer.exe upp all processorkraft...
Förvirrande....
4 svar · 606 visningar · startad av Jamppi
Efter några felmeddelanden från Norton så stängde min dator av sig. Vid bootförsök så låste den sig efter ett par minuter, alltså inte tid till säkerhetskopiering. Tillslut så låste den sig innan windows startat.
Jag kopplade då den som slav till en annan dator, den dök upp som en ny enhet. Klickade mig fram till filerna jag ville ha säkerhetskopierade, men enligt datorn så bestod det som fanns under min användare av 0 byte. När man ändå föröskte öppna mappen, sa den "Åtkomst nekad".
Hur kan det komma sig att just denna del av disken skulle bli skadad?
Försöker nu installera om windows, men efter några minuter så låser den sig och all diskaktivitet upphör.
Har någon här haft liknande problem, och om så, löste det sig?
Tack på förhand, för all eventuell hjälp...
Nu visar det sig att jag kan starta datorn i felsäkert läge, logga in på min användare, men, när jag kommit till skrivbordet slukar explorer.exe upp all processorkraft...
Förvirrande....
virus kanske
Låter som det är disken som är trasig, tanka ner ett diagnostikprogram från tillverkarens hemsida.
Nej, jag kopplade disken till min andra dator och viruskollade den disken via Nortons hemsida...
R: Det visade sig att disken hade grava problem, laddade hem ett program som kollade disken, visade sig vara fel, kontaktade återförsäljaren (Dustin). De skall nu skicka mig en ny.
Tack till dig, stoffe...