helt plötslgt slocknar o den startar om o så står det i bios.
Primary Ide channel, no cabel 80 conductor installed!
IDE kabeln har du 3 kontakter en till mobot, en master o en slave... min har mot hårddisken alltid legat i slve kontakten.. men först idag har den börjat bootat om o grejjer.. 4 gånger på 1 timmer så nu pressade jag i master kontakten i hårddisken istället =) fr se vad som händer.. har inte botat om än på 5 minuyter =)..
men nån som vet om d är d som e felet? eller om d är något annat? d har juhe nått med hårdvaran/bios o göra o inte med windows
Får du ingen information från blåskärmen? Får du felmeddelandet i BIOS oavsett hur du byglar disken? Sker det både vid varm- och kallstart? Provat en annan kabel?
ingen blåskärm... i BIOS står det felmedleandet... sen fortsätter den iväg å laddar windows, testat att bygla om o grejjer.. iof inte testat med annan kabel.. kanske ska göra det :P =)
fel medelandet får jag bara när PC'n startas om ofrivilligt!... inte annars..
när jag söker på google hittar jag folk som har det felet.. men d e på grekiska å babelfish stöder inte grekiska =/
Efter lite prövande har jag kommit fram til ldeta.. datorn startas endast om när jag har klockat den o använder webcam på MSN :P
när jag körde 210 FSB och 12 i multiplyer så fungerade d bra tills man använde webcam i kanske en 20 minuter på MSN.. å mina tempraturer enligt Mother board monitor låg på 40 grader +5 grader som mitt NF7-S moderkort visa fel på!
men sen när jag loadade defaults.. så har problemet ej uppstått.. å mina tempraturer ligger bra till!
D jag misstänker att döma av tempen på prollen som är helt okej kan vara att Nordbryggan? alternativt sydbryggan? går för varm o PC:n palar inte? jag har orginal Fläkt på NB.. men om d är det så kanske man ska investera i en kylfläns o 60mm fläkt på NB?
just nu har jag en Alpha PAL8045T på prollen samt en fläkt med bra CF/CW eller vare nu heter :P