webForumDet fria alternativet

CD-brännaren piper ?

Datorhårdvara

2 svar · 210 visningar · startad av Valdorf

Medlem sedan jan. 200144 inlägg
Frågan#1

Hej.

Jag har ett väldigt skumt problem...

Jag formaterade om min burk för en tid sedan och allt verkade bra till jag idag fick för mig att jag skulle lyssna på en ljud-cd i min brännare. (En Philips-brännare)

Det går att använda den som en cd-rom, kopiera prog mm (Brännarfunktionen har jag inte testat) efter formateringen. Men när jag aktiverar ljudet från Mixern till CD:n (CD-Ljud) så piper det en väldigt hög signal, fast ljud-Cd:n hörs lite i bakgrunden ändå.

Ljudet slutar ifall jag antingen drar ut ljud-sladden inne i burken till brännaren eller avaktiverar CD-ljudet i mixern.

Den har funkat både som brännare, cd-rom och att spela ljud-cd i, tills jag formaterade burken ? Vad kan ha gått snett ?

Jag använder Win 3.11..... Hehe, skojade bara :-) Jag använder Win-Me

Hoppas att nån kan hjälpa mig.

Tack på förhand

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Provat att köra digitalt istället?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg
  1. Kolla om du har satt i ljudkabeln åt fel håll(inne i datorn)
  2. Kolla om kabeln ligger mot någonting i datorn. Ligger den till exempel nära processorn eller main-chippet på grafikortet kan det låta en hel del.
  3. Pröva att koppla kabeln till en annan ingång på ljudkortet. Det brukar finnas tre ingångar, CD, video och modem. CD och video är likvärdiga (Men har dock olika kontroller i mixern). Modem har bara mono-ljud och har ibland problem ljudet...

Annars kan du pröva digital överföring som muskot föreslår, till sist kan det ju vara något fel på din brännare... :(

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)