Nu är det tid att köpa dvd-brännare tycker jag, eller iallafall låta mina föräldrar köpa det som en "julklapp till familjen" (även om den kommer hamna i min dator ;)).
Så nu tänkte jag höra med er vilken det är som gäller, vill att den ska klara både + och - så jag har kollat på NEC 1300 som det varit snack om tidigare.
Är den bra? Någon som har den? Vilken skulle du valt om du köpte en nu?
Är själv på gång att köpa en DVD-brännare och just nu lutar det helt klart åt en NEC ND-1300. Det som framförallt gör den intressant är den (kommande) möjligheten att sätta booktype DVD-ROM på DVD+R-skivor. Det kan ju dock hända mycket innan det är dags (kommer nog inte ha råd förrän i januari).
Plextor PX-708A är väl annars den bästa, men är lite för dyr för min smak. Lite-On LDW-411S verkar bra på pappret, men bränner tydligen väldigt dåligt på minusmedia. Pioneer DVR-A06/106 är nog den brännare som för min del är den största konkurrenten till Nec ND-1300.
Läs följande test så kanske du ändrar dig till Pioneers favör (NEC 1300 finns inte med där, men det skall enligt uppgift vara exakt samma brännare som Traxdata RW1300). :)