Jag tänkte bygga ihop ett AMD-baserat system. Att datorn är tyst är viktigare än att den är snabb -- jag använder datorn till att surfa, läsa mail och titta på DivX. Vad är det som gäller om man vill ha en tyst, luftkyld dator? Alpha PAL8045T, en papst-fläkt och ett fortron-nätagg?
Jag har redan ett fläktlöst grafikkort och en seagate hdd.
Jag använder själv en Alpha PAL8045T med en Enermax 80mm. Jag rekommenderar enermaxen framför papsten, helt klart. Som nätagg tycker jag du ska kolla på Antecs grejor.
Funderat på vattenkylning? Inte alls så jobbigt som många tror. Jag har kört det i ett drygt år nu utan några problem alls. Datorn blir jäkligt tyst och kall. ;)
Funderat på vattenkylning? Inte alls så jobbigt som många tror. Jag har kört det i ett drygt år nu utan några problem alls. Datorn blir jäkligt tyst och kall. ;)
Papst 12 dBA är värdelösa och dyra. Tro mig, jag har erfarenhet av ett antal sådana som är allt annat än tysta. Rekommenderar istället Panaflo eller Enermax. Adda ska tydligen vara bra också, men de har jag ingen erfarenhet av.
Fortron-agget har väl en 120 mm-fläkt, vilket är ganska vettigt.
Sedan har vi ju kostnaden också :S.
Man får ett hyfsat grundpaket för 2k. ;)
Gissa varför jag skrev "luftkylning" i trådrubriken?