webForumDet fria alternativet

Tyda grafikfel?

Datorhårdvara

7 svar · 275 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

Jag har haft mycket problem med burken på det senaste. Misstänker själv att det har med att grafikkortet har pajjat men vill vara säker innan man skaffar nytt. Sista felmeddelandet jag fick löd nått i stil med:

Drivrutinen nv4_disp för enheten display \Device\Video0 har fastnat i en oändlig loop. Detta tyder oftast på ett fel i enheten eller i drivrutinen. Kontakta maskinvarans återförsäljare och be om uppdaterade drivrutiner.

Detta är samma drivare jag använt de senaste 4 månaderna som har funkat fint. Kan man dra någon annan slutsatts än att grafikkortet har gett sig?

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

jag hade ett liknade problem och för mig hjälpte det att installera drivrutinerna på nytt. sen har funkat fint för mig efter det

Japp testade innan med nya drivare men det gav ännu mer grafikfel. Att tillägga är att skärmingången verkar vara glapp också. Det verkar som att när det blir lite mer krävande så kommer det en massa grafikflimmer.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Testa med signerade drivrutiner istället.

SirPeter skrev:

Testa med signerade drivrutiner istället.

Samma sak iaf :(

Typiska grafikfel är enligt den bifogade bilden.

grafik.gif

Ingen annan som tror nått eller har några förslag? Vill gärna beställa nytt om det nu är det som behövs.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Sådär brukar det se ut när grafikkort håller på att ge upp.

246 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)