Hallå, jag har strul med min nya Seagate hårddisk.
Vid inkopplande efter ominstallation så ville den inte visas så jag fick välja nånting med Dynamic Drive under Disc Management.
Funka bra tills jag boota i morse då jag inte fick upp disken igen. Men då fanns inte alternativet Dynamical Drive utan bara Revert to Basic disc, men det alternativet verkade inte trevligt eftersom att då skulle allt på disken försvinna.
Så har ni någon lösning på mitt problem? Vill inte gärna bli av med allt på den...
Alltså, allvarligt. Vad ska man göra för att det ska fungera. Var tredje gång får jag meddelande om att disken är skadad, varannan av de gångerna så funkar det ändå. Sen var tredje gång visas inte disken alls och var tredje gång fungerar det utan problem.
Har aldrig hållit på att joxa med Dynamical drives så jag vet ärligt talat inte. Men eftersom datorn hävdar att disken är skadad kan det ju vara vettigt - för att vara på den säkra sidan - att köra den en runda i Seatools.
Jag kan ju komma åt den och ta backup. Ska väl göra det. Har redan tagit backup på det allra viktigaste. Men är i.o.f.s. inte så kul att bli av med några gig MP3.
Tack för tipset muskot. Ska testa när jag kommer hem. Kanske blir så att jag får skicka tillbaka till den. Nu ångrar man att man smällt det mesta av den där plasten! :OO ;)
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2