Vill du ha långa rader när du programmerar?
Spelar du inte så skulle jag rekommendera ett Matrox kort med dubbla utgångar. Mycket skarp bild vid 2D. :)
6 svar · 297 visningar · startad av icaaq
Tjenare.... jag har beställt en ny dator :) och med den två monitorer Compaq S9500. I datorn finns det ett nVidia GeForce FX5200 vilket är ett 128mb AGP grafikkort.
Vilket är bäst att köpa ett nytt grafikkort med dubbla utgångar eller ska jag köpa ett annat grafik kort till en av de 3 lediga PCI platserna som finns på datorn, om så är fallet finns det något kort att rekomendera? Datorn kommer endast att användas i programmerings syfte (VS.NET) så jag behöver inte något värsting kort som klarar alla nyaste spel eller 3-D animationer.
Mvh icaaq
Vill du ha långa rader när du programmerar?
Spelar du inte så skulle jag rekommendera ett Matrox kort med dubbla utgångar. Mycket skarp bild vid 2D. :)
FX5200 är skräp, så det kan du avbeställa med en gång.
Som sagt är allla Matrox-kort med Dualhead utmärkta för detta. Själv hade jag nog köpt ett kort med lämplig Radeon-krets, eftersom de erbjuder bättre pris/prestanda än Matrox-korten och dessutom har bra 2D-skärpa.
muskot:
varför är fx5200 skräp?
Skräp kanske är lite överdrivet, men det är ett rejält bantat lågbudgetkort som inte är speciellt bra på någonting.
fx5200 har ju en DVI utgång, jag har hört att man kan via adapter kan koppla in en skärm via den. Är detta nått att rekomendera??
Jag kör skärm 2 via Dvi och det funkar bra med mitt GF4.