Ja, om du har en diskettstation som klarar det så finns det disketter som rymmer 2.88 Mb (ED?).
Annars; zip-drive eller liknande.
Mvh
11 svar · 372 visningar · startad av AboO
Finns det verkligen inga vanliga 3,5tums disketter med större lagrinskapacitet än 1,4 mb eller vad det är på dom är vanliga?
Skulle behöva det...
Ja, om du har en diskettstation som klarar det så finns det disketter som rymmer 2.88 Mb (ED?).
Annars; zip-drive eller liknande.
Mvh
Vad är det du skall göra? Det kanske finns andra sätt att nå en lösning menar jag.
Jag transporterar ganska mycket filer mellan skolan å hemmet. Och i skolan har jag bara en vanliga diskettstation. Det går iofs i värsta fall att sätta upp en ftp å skicka det så men det känns lite besvärligt.
Eller så kan man ju köra CD-RW om möjlighet finns. Eller maila filerna till dig själv.
Annars finns det särskilda formateringsprogram som ger högre kapacitet på vanliga disketter (dock krävs att du har programmet både när du ska läsa och skriva till disketterna). Känner inte till några sådana program för PC, men till Amigan fanns ett prgoram som hette DiskSpareDevice som kunde dra in 960 KB (mot 880 KB AmigaDOS eller 720 KB MS-DOS) på en DD-diskett och 1,96 MB (mot 1,76 MB AmigaDOS eller 1,44 MB MS-DOS) på en HD-diskett.
Har inte USB och inte möjlighet till CD-RW.
Oftast ligger filerna på 5-10mb så såna där program funkar inte heller.
Hm.. ftp är väl enda alternativet kvar tror jag.
Får man ens sätta upp en ftp om man har telia ADSL?
Finns det inte kvar några "disc-online-tjänster" längre som man kan använda i såna här lägen?
Justja. såna där disc-online läste jag om för inte så länge sen. Skulle ju kunna funka det med.