webForumDet fria alternativet

Problem

Datorhårdvara

5 svar · 423 visningar · startad av Boffster

Medlem sedan nov. 2001111 inlägg
Frågan#1

Tjena

Jag har problem med mitt tangentbord när jag ska spela spel. Jag kan inte ställa in vissa knappar ... kan typ inte använda dom på nått sätt .... då menar jag piltangenterna och några till runt dom. Någon som har varit med om nått sånt ? går inte på nått spel .... typ UT2003 eller CS.

jag använder WINXP PRO ............ tangentbordet är ingen speciel ...... vanligt t-bord typ.

innan körrde jag med Win 2000 PRO ... då hadde jag aldrigt några problem.

nån som vet vad det kan vara ?

Alltså .... är det ingen som kan hjälpa mig eller ?? fan vad tråkigt.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Har aldrig hört talas om något sådant problem, så jag har ingen aning vad det kan vara. Har du provat med ett annat tangentbord?

Det är inget fel på tangentbordet .... den funkar fint annars i windows och alla andra program.

bara under spel som det skiter sig ....... jag ställer in vissa knappar men den ställer tillbaka sig direct. precis som om spelen inte accepterar att jag använder dom knapparna ...... helskjukt ... jag vet ... men vad är problemet? jag körrde med Windows 2000 innan och har aldrig haft nått sånt problem.

jag tror att det är nått directinput problem ... men jag vet inte vad och jag vet inte vad jag ska göra åt det.

jag kör senaste directx och alla andra drivrutiner är uppgraderade.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Okej. Problemet är alltså inte att spelen inte tar emot inmatningarna, utan att du inte kan spara knappinställningarna i vissa spel?

Det gäller alla spel.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)