Allt funkade prima med mitt Windows 2000 Pro tills jag installerade ett nytt RAM-minne. DÅ fick jag detta meddelande när jag startade datorn.
Min Dator j-vle skrev:
Datorns BIOS är inte helt ACPI-kompatibelt. Kontakta datorleverantören eller besök https://www.hardware-update.com om du vill ha ett uppdaterat BIOS. Om du inte kan erhålla ett uppdaterat BIOS, eller om tillverkarens senaste BIOS inte är ACPI-kompatibelt, kan du stänga av ACPI-läget under textbaserade delen av installationen.
Du kan göra det genom att trycka F7 när du uppmanas att installera drivrutiner för lagringsenheter.
:q Vilken installation.... Vad då textbaserade delen.... Har ju bara bytt minne och sen startat datorn, och då har jag fått detta problem. Kan någon ge mig en förklaring av vad detta innebär? :q
Kan det vara så att du stoppat i ett minne med högre PC än tidigare?
Det som då kan hända är att du måste uppgradera ditt BIOS för att klara av att hantera det.
Kan det vara så att du stoppat i ett minne med högre PC än tidigare?
Det som då kan hända är att du måste uppgradera ditt BIOS för att klara av att hantera det.
/r: Är det DDR eller SDRAM?
DDR...
Ett sådant här:
1 st 256DDRK64C (Kingston KVR266X64C25/256 256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz (AMD OK))
har ett redan sen tidigare... så jag förstår inte varför den tjorvar.... får väl uppdatera BIOS:n då! :q el??
en gyllene regel är väl att aldrig uppdatera någonting som funkar bra.. väldigt många tror ju att det är bäst att alltid ha det senaste av allting, vilket är rätt fel tycker jag. Låt nån annan hitta felen :e