webForumDet fria alternativet

Musen är lite.. konstig

Datorhårdvara

2 svar · 294 visningar · startad av Hissa_gomseglet

Medlem sedan maj 200342 inlägg
Frågan#1

Min mus har länge fungerat bra, men igår började den uppföra sig konstigt; när jag trycker ner vänster musknapp lyder den ibland inte, det händer inget. Det blir så när jag t ex vill klicka på en mapp, en länk och även när jag använder knappen ibland till att skriva den här tråden.. jag får ofta klicka en eller två gånger, och på det tredje försöket fungerar det. Vad är felet?

Det enda ovanliga jag gjort med datorn de senaste dagarna är att jag använt photoshop ganska mycket, och hållit på med ganska stora bildfiler på omkring 40 mb. Datorn är annars ganska kraftfull och låter inte som att den inte hänger med i musklickningarna. Musen är en Microsoft Intellimouse två knappar med skroll. OS är Windows XP.

Anledningen till att jag valde att skriva den här tråden i "Windows" var att jag tänkte att det kanske inte var ett hårdvaruproblem.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Kanske musen börjar bli dålig, dags för ny mus? ;)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Låter som ett hårdvaruproblem tycker jag. Provat med en annan mus? Provat musen i en annan dator? Du har inte en massa skit under knappen som gör att den inte trycks ner tillräckligt långt?

Flyttas från Windows till PC.. (det går ju att flytta tillbaka den sen om det inte är hårdvaran som strular)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)