Så jag kan koppla ihop TV'n med datorn, vad behöver jag veta för att kunna köpa rätt kabel? Vad ska jag kolla och så...
Ska alltså koppla en dell dator till en B&O TV....
jo hehe, men hur ser jag att den har ett uttag för det, jag är inte speciellt kunnig angående hårdvara, borde jag inte kunna se i enhetshanteraren lr något sådant vilket typ av kabel jag ska ha?
Alltså hur ser jag det på baksidan? Ska jag skicka med en bild på baksidan av datorn eller?
Titta bakpå TV:n, hur ser det ut där?
Om det bara finns Scartkontakter så kan det finnas möjlighet att ställa in TV:n till RGB-läge, rtfm eller nåt ;).
Kolla också på framsidan, en del TV-apparater har S-VHS-anslutning bakom en liten lucka i fronten. Grafikkortet har ju uttag för S-VHS, så det är bara TV:n som kan krångla.
- Clone (samma bild visas på båda skärmarna)
- Multi-display (bilden sträcks ut över båda skärmarna)
- Zoom (sekundärskärmen visar en förstorad variant av det som finns på primärskärmen)
- Overlay (filmer visas i fullskärm på sekundärskärmen och i ett vanligt fönster på primärskärmen)
Dessa inställningar brukar heta lite olika beroende på vilket grafikkort man har.
Okej, jag hittade inte var man kunde ändra det, för jag hade Multi display och det var ingen höjdare tycker jag, jag vill ha Clone.... finns program som kan göra detta eller är det bara grafikkortets inställningar som fixar det....?
Har själv bara ett Matrox-kort, så jag kan inte säga hur du hittar rätt inställningar för ditt kort. Men jag tror att nVidias lite nyare drivrutiner har ganska bra tv-utstöd (med bl a overlay).
Du kan ju annars prova med TV-Tool, dock brukar det vanligtvis INTE fungera med GF4 MX (som du hade).