webForumDet fria alternativet

Modemet kopplar ner....

Datorhårdvara

4 svar · 265 visningar · startad av The_Sebbe

Medlem sedan aug. 200312 inlägg
Frågan#1

Hej.
Jag behöver hjälp med en sak, det är så här att mitt modem kopplar ner sig själv. Det brukar hända när jag är inne på sidor som man ska logga in på, sidor med mycket bilder och ibland sidor som inte är på svenska. Mest är det när bilderna laddas på en sida.

Mitt modem har då två lampr som lyser rött när man uppkopplad, när dettta hände första gången slocknade den understa och man kom ingenstans på internet. Då trodde jag att det bara var att koppla upp igen, men då jag kollade hur länge jag varit ansluten så gick tiden fortfarande, konstigt tyckte jag och kopplade ner och försökte ringa upp igen, detta fungerade INTE.
Vad jag då fick göra var att starta om datorn, jag klickade på "starta om datorn" allt var som vanligt ända tills det på skärmen står: "Windows avslutas" sen stod datorn still, den hade då hängt sig, detta händer varje gång.
Så jag fick stänga av den genom att trycka in knappen och starta den igen. Som ni förstår ä detta frustrerande.

Mitt modem är av typen "Topcom - Webr@cer 850" som jag har fått av Telenordia, numera Glocalnet eller något sådant, ADSL förstås.

Jag har provat med att sätta cookiesen på det lägsta men det funkar inte ändå, har även provat att installera om modemet, då det ibland inte går att ringa upp alls.
Har även provat att ringa kundservice men de hade aldrig varit med om det förut.

Hoppas ni tar er tid att läsa igenom och om ni har någon som helst fundering så skriv, detta problemet uppstår 2-3 gånger om dagen och ibland fler så jag är tacksam för alt.

Hälsningar Sebbe

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Sitter modemet i huvudjacket?

Välkommen till webForum förresten!

Tack!

I telefonjacket har jag något som sitter i och i det sitter både kopplingen till modemet och telefonen.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jo men är det i huvudjacket som detta sitter eller har du bara satt det i vilket jack som helst?
Huvudjacket = Det första jacket i bostaden.

Hehe, jo det är det...

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)