Nu värkar det som att min 3 år gammla 20 GB Maxtor disk har givit upp, det börjad i morse med att Windows system filen var korupt och nu kan jag inte formatera C:\ och jag får följande felmedelande när jag kör check disk i windows 2000 på den andra partitionen,
Windows was unable to complete the disk check
När jag försöker formatera C:\ så stannar datorn, även i Windows XP och 2000 installations programmen.
Är disken helt körd eller finns det något som man kan göra? D:\ går fortfarande att använda men det kommer en massa felmedelanden om att filen inte kan hittas och inte kan tas, inte kan skapas.
Visst var det fel på disken men fabriks garanti finns det kvar som tur är. Måste bara betala 230 kr för att skicka den till Irland först eftersom jag köpte den på Skribo font som inte finns längre. Någon som vet något billigare sätt att få den utbytt?
Du känner väl till Maxtors "Advanced Replacement RMA Service":
Maxtor will ship your replacement product(s) first, then you will have 30 days to ship us your defective product(s).
Maxtor will aim to issue an RMA number within 1 business day of your online request, call, fax or E-mail, and will strive to ship replacement(s) within 2 business days. There is a 2-product limit on advance replacement RMA's. You will be asked for a credit card number to secure the replacement(s). Your account will only be billed for defective product(s) not received within 30 days. (Distributor and OEM customers, your Maxtor account will be billed after 30 days and a credit card will not be required). Replacements will be shipped by a second day air service.
Tror att de är den enda disktillverkaren som har sådan bra service.
Japp, det var hur lätt som hellst att fixa det, skriva in lite siffror som står på disken och sedan fick jag reda på att det är 3 månader kvar på garantin och behövde bara skriva in min adress osv, sen är det bara att skicka den till Irland så får jag en ny disk gratis :)
Kanon, fast det skulle vara bättre om den höll :)
Som tur är så hade jag bara Windows och program partitionen på den disken så det var inget som gick till spillo.
/Vikor
468 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2