På ett datorchassi med plant bakstycke sitter normalt en vinkelplåt fastskruvad. I denna vinkelplåt låser man korten med en skruv.
Någon som vet var man kan få tag i denna vinkelplåt?
Jag har frågat i några datoraffärer i Täby, men ingen tror att den finns som reservdel vilket verkar besynnerligt, men jag hoppas att någon av er vet var jag ska få tag i denna svårfångade plåt.
Ifall det är det som Lasp menar ovan, så kan du få ett halvt kilo sådana nästa gång du har vägen hit... Är det någon annan del du menar så kan vi spana in 'liken' jag har i källaren för att se om något kan passa :)
Ifall det är det som Lasp menar ovan, så kan du få ett halvt kilo sådana nästa gång du har vägen hit... Är det någon annan del du menar så kan vi spana in 'liken' jag har i källaren för att se om något kan passa :)
Det är olika från moderkort till moderkort.
Jag har precis köpt ett chassi för att kapa till mig plåten som passar både moderkort och gaveln. Det är den du menar va?
När man har barnbarn skall man inte vara snål på grejor.
Vill du att jag kollar på vinden?
Korkad fråga ;) men varför vill du ha et nytt sådan vinkeljärn?
Gängat sönder?
En av mina döttrar har en (av-kompis-ihopplockad) dator som saknar denna vitala del. Utan vinkelplåten lossnar nätverkskort och modemkort lätt när/om man ansluter nätverkskabeln eftersom inget annat än multikontakten håller kortet på plats.
Lasp skrev:
Det är olika från moderkort till moderkort.
Jag har precis köpt ett chassi för att kapa till mig plåten som passar både moderkort och gaveln. Det är den du menar va?
När man har barnbarn skall man inte vara snål på grejor.
Vill du att jag kollar på vinden?
Tack för erbjudandet :bire Jag återkommer när PeW kollat i sin källare eftersom vi antagligen träffas i morgon :)
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2