chemalagd att starta sammans med win.
På min kompis dator startas chkdsk varenda gång han sätter på datorn. Den kör igenom alla 3 stegen och finner inga fel. Vad beror det på och hur stänger man av det?
12 svar · 425 visningar · startad av Alpha II
På min kompis dator startas chkdsk varenda gång han sätter på datorn. Den kör igenom alla 3 stegen och finner inga fel. Vad beror det på och hur stänger man av det?
chemalagd att starta sammans med win.
Vart hittar jag det? I schemalaggnda aktiviteter finns det iaf inte :(
Kan finnas under autostart!
Men det händer precis efter att windowsloggan har visats. Det är inte i själva windows. Fler förslag?
Problemet kvarstår.
Hittade en artikel i Knowdledge Database där det här problemet orsakades av att man hade en HP ScanJet. Men min kompis har igen ScanJet. Fler förslag?
Ingen alls?! :o :(
är det scandisk du snackar om så tryck A direkt när det startar så skippar den det i a f...
' ==========Check Disk How to schedule a CHKDSK on every boot To change this behavior: Go to Start/Run/Regedit and navigate to this key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon In the list look for "SFCScan", this should be set to (0) if it is set to (1) the scan will happen at every boot. Chkdsk Runs Each Time That You Start Computer After Upgrade to Windows XP Another Option: Go to Start/Run/Regedit and navigate to this key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager Look for the REG_MULTI_SZ value with the following name: BootExecute. This value contains commands that will be executed at startup. The default value is: autocheck autochk * After scheduling one or more chkdsks, the entry will contain one or more autochk lines. Delete each of these lines and put the default one in place. If you always want a check to be performedf at startup, change the value to: autocheck autochk /f * If you don't want any checks to be performed, delete all autocheck entries. Scandisk after a Bad Shutdown - Go to Start/Run/CMD and type in: CHKNTFS/T:4 Where 4 is the amount of waiting time
Vilken Windowsversion? Sker det precis varje gång Windows startar? Har datorn stängts av korrekt?
Kolla i registret under HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\BootExecute
Om jag inte har någon chkdsk schemalagd för nästa uppstart stå det nåt i stil med:
autocheck autochk *
Är en scanning på D: schemalagd står det så här:
autocheck autochk /p \??D: autocheck autochk *
Kanske kan vara nåt?
/r
Lite sen
Han hade standardvärdet i BootExecute... :l Fler förslag? :(
Sker det precis varje gång Windows startar? Har datorn stängts av korrekt? Har det alltid varit så här för honom?
Nej datorn stängdes av lite abrubt en... två gånger. Och det är väl ungefär efter det det har varit såhär :l Och ja det händer varenda gång den startas. Men den hittar aldrig några fel.