hej
jag har 3 st hårddiskar som jag vill koppla in och 2 cdromer...moderkortet ska klara av det, och det gör det också, iaf i uppstarten är allting som det ska. När jag sedan kommer in i windows och ska formatera disken vet inte windows hur stor disken är och säger att det är en scsi disk. Jag har installerat alla drivrutiner som följde med moderkortet. Vad kan jag ha gjort för fel? mitt moderkort är detta och det är en WD 200gb hårddisk jag har...tacksam för all hjälp...mvh/
jiggan
Hans moderkort har ju en IDE-RAID-kontroller, vilket betyder att han kan trycka in 8 st PATA-enheter. Så något extra kontrollerkort eller SATA-diskar är ej nödvändigt.
Hur har du kopplat grejerna? Är det bara disken som strular som sitter på RAID-kontrollern (edit: om den nu överhuvudtaget gör det)?
tack muskot, du förklara mitt problem tydligare ;)
moderkortet ska klara av det men windows säger att disken är en scsi disk vilket den _ABSOLUT_ inte är...jag kan inte slutföra formateringen av den säger den när man är uppe på 99%...den funkar i uppstarten när den räknar upp allt som finns på moderkortet men funkar som sagt inte i windows.....någon annan som vet vad som är fel?