Hejsan! Jag ska bygga en dator åt min syster.
Vi har köpt nytt moderkort (Gigabyte K7 Triton), CPU (AMD Duron 1.3 Ghz), RAM-minne och chassi. Nu plockade jag ihop det + hårddisk, CD-läsare och diskettstation.
Allt är frid och fröjd... tills man startar den.
När man trycker på "Power" så går den igång, snurrar lite, läser lite disketter för att sedan bara dö, ca 5-6 sekunder efter start.
Vad skulle detta kunna bero på? Har testat att mosa in CD:n som medföljde moderkortet men den dör ändå.
What is the matrix?
Hejsan! Jag ska bygga en dator åt min syster.
Vi har köpt nytt moderkort (Gigabyte K7 Triton), CPU (AMD Duron 1.3 Ghz), RAM-minne och chassi. Nu plockade jag ihop det + hårddisk, CD-läsare och diskettstation.
Allt är frid och fröjd... tills man startar den.
När man trycker på "Power" så går den igång, snurrar lite, läser lite disketter för att sedan bara dö, ca 5-6 sekunder efter start.
Vad skulle detta kunna bero på? Har testat att mosa in CD:n som medföljde moderkortet men den dör ändå.
What is the matrix?
Testat att plocka ut onödiga enheter/pci kort och sedan startat upp den?
Har du ett nätagg som klarar av att leverera ström?
tror inte det är nät. den stänger ju av så tvärt. grafiken sitter i moderkortet. det hinner inte komma något på skärmen innan den slocknar. men kan det hinna bli så varmt på 5 sekunder? fläckten snurrar och den är dit limmad med sån värmeledande pasta på cpu:n
aja kan dubbelkolla den