Jag blir snart tokig. Nog för att hag vet att modem var ute för länge sen men vad gör man när man är tvungen.
Nu är det så att jag sitter på ett 56 kbit/s modem men jag får bara ut mellan 26,4 k och 32 k på det. Ganska irriterande. För någon vecka fungerade det men sen bara dog det... nästan. Jag har prövat med nya drivrutiner och byta ett tiotal modempooler, men det fungerar inte. Det är också inställt på 56 k.
Nån som kan hjälpa??? ;)
Kan det vara något med nån sladd eller hos internet leverantören?
Är det XP på datorn?
För det tar 20% av hastigheten... Går att stänga av.
(Används för automatiska uppdateringar av XP) Man kan ju sänka det, det är ganska meningslöst att ha det så högt.
Tack för svaret, men det blev inge bättre.
Jag har WIN XP PRO. Jag har testat att stänga av de automatiska uppdateringarna, men det blev inge bättre. :(
Är det XP på datorn?
För det tar 20% av hastigheten... Går att stänga av.
(Används för automatiska uppdateringar av XP) Man kan ju sänka det, det är ganska meningslöst att ha det så högt.
worldtech:
Vanlig myt. Har blivit dödad för ganska längesen.
För det första var det inte i närheten rätt, automatiska uppdateringar, utan man trodde att QoS (quality of service), grejer som behövde dedikerad bandbredd för att vara bra (som video osv) påverka datorn så men i tester har man kommit fram till att det inte alls är så...
Förövrigt så har jag för mig att det enbart var på nätverkskort i vilket fall som helst..
WinXP tar 20% av hastigheten.
Alla säger att det inte är så, men det är det. Jag har hittat annat i XP som inte är bra därför kör man med Win2000 aldrig krånglat...
För att slippa det gör så här:
Klicka på Start/Kör. Skriv gpedit.msc i Kör och klicka på Ok. Klicka sen på fliken "Dator Konfiguration" och sen "Administra Mallar". Välj sen "Nätverk". Klicka sen på flicken "QoS Packet Scheduler". Klicka sen på ikonen "Begränsa bandbredd som kan reserveras". Aktivera denna funktion och ändra värdet till 0. Starta sen om datorn för att det ska böja gälla.
Jag har gjort det och det fungera...
///Daniel Eriksson
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849