Hej, tänkte köpa en bärbar compaq. En jag pratat med säger att Compaq kör konstiga drivrutiner etc som gör det omöjligt att byta operativsystem till något annat än vad som finns på recovery-cd'n.
Om så skulle vara fallet så är jag inte alls intresserad av att köpa en Compaq. Så tänkte höra med er vad ni har hört / har för erfarenheter.
Jag gillar Compaq i övrigt så det vore bra om det inte vore sant.
:(
Jag har/har haft flera bärbara Compaq och kört med bland annat Win95, WinNT, Win2000 och WinXP i samtliga utan problem. Klart smidigast har det varit med XP.
Mina föräldrar har en bärbar Compaq Armada som de kört både 98, XP och 2k på utan kompatiblitetsproblem. Mycket i den datorn är tillverkat av andra än Compaq och är ganska vanliga prylar med brett stöd. Men du kanske syftade på andra operativsystem än Windows?
Mina föräldrar har en bärbar Compaq Armada som de kört både 98, XP och 2k på utan kompatiblitetsproblem. Mycket i den datorn är tillverkat av andra än Compaq och är ganska vanliga prylar med brett stöd. Men du kanske syftade på andra operativsystem än Windows?
Nej, bara Windows är den tänkt att köra, linux och sådant tänkte jag låta vmware ta hand om. :r
Ah, låter tryggt. Kan nog köpa en Compaq i alla fall då. :OO
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25