webForumDet fria alternativet

compaq + byte av os

Datorhårdvara

3 svar · 284 visningar · startad av Dpo

Medlem sedan aug. 2000159 inlägg
Frågan#1

Hej, tänkte köpa en bärbar compaq. En jag pratat med säger att Compaq kör konstiga drivrutiner etc som gör det omöjligt att byta operativsystem till något annat än vad som finns på recovery-cd'n.

Om så skulle vara fallet så är jag inte alls intresserad av att köpa en Compaq. Så tänkte höra med er vad ni har hört / har för erfarenheter.

Jag gillar Compaq i övrigt så det vore bra om det inte vore sant.
:(

Tacksam för svar

Daniel

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag har/har haft flera bärbara Compaq och kört med bland annat Win95, WinNT, Win2000 och WinXP i samtliga utan problem. Klart smidigast har det varit med XP.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Mina föräldrar har en bärbar Compaq Armada som de kört både 98, XP och 2k på utan kompatiblitetsproblem. Mycket i den datorn är tillverkat av andra än Compaq och är ganska vanliga prylar med brett stöd. Men du kanske syftade på andra operativsystem än Windows?

Medlem sedan aug. 2000159 inlägg

muskot skrev:

Mina föräldrar har en bärbar Compaq Armada som de kört både 98, XP och 2k på utan kompatiblitetsproblem. Mycket i den datorn är tillverkat av andra än Compaq och är ganska vanliga prylar med brett stöd. Men du kanske syftade på andra operativsystem än Windows?

Nej, bara Windows är den tänkt att köra, linux och sådant tänkte jag låta vmware ta hand om. :r

Ah, låter tryggt. Kan nog köpa en Compaq i alla fall då. :OO

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)