webForumDet fria alternativet

Kan någon lista ut vad det är för nått

Datorhårdvara

9 svar · 265 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

Kan någon berätta vad för ljudkort jag har och var jag kan hitta uppdaterad drivrutin till den.

jag tror att det är denna:
Creative AWE64 16-bit Audio (SB16-kompatibel) [5-5-1999]

Jag har skickat med en bild på vad jaghar för någon som nån kan vägleda mig i rätt riktining.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg
Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Till så gamla ljudkort har windows(iaf från 98->) drivrutiner som funkar(??!!)

Drivrutinerna funkar men ljudet försvinner försvinner och hackar när man tex använder musscrollern för att scrolla ner på en webbsida och sådant tänkte om mankan uppgradera till bättre drivisar.

kan detta vara rätt??

http://drivermagic.co.nz/x/download?a=556

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg
Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ja, mycket riktigt är det ett Creative Soundblaster AWE64. Hade också problem med att det tickade och att "man hörde" när man skrollade i fönster. Lyckades aldrig fixa till eländet utan bytte till ett gammalt SB16 istället.

De drivrutiner som finns hos Creative verkar vara äldre än de som du har, så jag skullle tro att det kan bli svårt att få tag i nyare.

muskot skrev:

Ja, mycket riktigt är det ett Creative Soundblaster AWE64. Hade också problem med att det tickade och att "man hörde" när man skrollade i fönster. Lyckades aldrig fixa till eländet utan bytte till ett gammalt SB16 istället.

De drivrutiner som finns hos Creative verkar vara äldre än de som du har, så jag skullle tro att det kan bli svårt att få tag i nyare.

Ok, så jag är inte ensam om detta eländiga problem. Tackar för er hjälp, ska ta och gå till Clas Ohlson och köpa ett billigt ljudkort.

vad säger ni om detta??
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q1q3q848q34q36&ic=N&sw=6793

Kostar bara 299 kr

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Clas Ohlson brukar inte vara så bra på datorprylar. Mycket märkeslöst (eller skumma märken) till inte allt för låga priser. Men det är mycket möjligt att det är okej.

Annars kan jag rekommendera Philips Seismic Edge. Det finns för 211 kr på Specitek, vilket måste anses som ett fynd (det kostar som jämförelse 649 kr på datorbutiken.com).

muskot skrev:

Clas Ohlson brukar inte vara så bra på datorprylar. Mycket märkeslöst (eller skumma märken) till inte allt för låga priser. Men det är mycket möjligt att det är okej.

Annars kan jag rekommendera Philips Seismic Edge. Det finns för 211 kr på Specitek, vilket måste anses som ett fynd (det kostar som jämförelse 649 kr på datorbutiken.com).

ska ta mig en titt på den.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)