Tänkte försöka få ner ljudnivån på min AMD (Athlon) dator lite. Kruxet är att jag inte är ekonomiskt oberoende... ;)
Delarna jag funderar på är:
Compucase CI-6A21 Super Miditower Black (Silent) 300W ATX
GlobalWin TAK58 "Super Silent" cpu-cooler SocketA
Någon som har några erfarenheter av dessa två grejer?
Det jag är mest fundersam över är processorfläkten. Jag läste nån recension som hävdade att den inte alls var något bra (varför vet jag inte). Någon som har något tips? Det är ju en fördel om den kyler bra, för AMD processorer är ju inte direkt kända för att vara strömsnåla... :D
Nån som vet var man kan köpa ljuddämpamde materiel till datorchassin billigt?
GlobalWin är inte direkt kända för att de gör tysta processorfläktar. Köp hellre en alpha-kylfläns (om den passar på ditt moderkort) och sätt på en tyst 80mm-fläkt, från t.ex. Enermax eller Zalman.
Jag har en Compucase CI-6919, som verkar vara i princip samma chassi, men med ett annat nätaggregat och en annan front. CI-6A21 verkar ha en väldigt plastig (och ful) front.
Främsta anledningen att jag valde just det CI-6919 var platserna för 120 mm-fläktar, vilket inte många modeller hade då.
Dock skulle jag även ta mig en titt på Compucase CI-69U6, Antec SLK3700AMB och Antec Sonata innan köp.
Gällande kylning hade jag nog valt en Thermalright-fläns (CB-7 eller SLK800, beroende på ekonomi) och en 80 mm-fläkt från Enermax, Zalman eller Panaflo. Vill du komma ännu billigare undan bör du ta dig en titt på Arctic Cooling Copper Super Silent.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25