webForumDet fria alternativet

Problem med dator

Datorhårdvara

28 svar · 492 visningar · startad av Boffster · sida 2 av 2

Frågan, av Boffster

Tjena gott folk !! Har precis plockat ihop en ny dator för nårra dagar sen. Den funkar fint fint när man använder den men ...... när den har stått still en längre stund så fryser den ihop. Den är heldöd utan några felmedelanden eller nått. Bara reset som gäller då. vad kan det vara för fel ? datorn består av: \ Athlon XP 2500+ (Barton) \ DDR 333 512mb (en kapsel) \ MSI KT4M-L moderkort \ We

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 2001111 inlägg

ska testa det oxå.

har stoppat i en annan minnesbit som jag vet fungerar ...... ska låta den stå så får jag se vad som händer.

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Kan ju nämna att jag också har ett MSI GF4-kort (4200) och hade problem med MSI drivrutiner (spontana omstarter t.ex.). Skippade MSI:s drivrutiner och körde på Nvidias drivrutin så försvann problemet.

Det är inte så att du har någon strömsparfunktion aktiverad någonstans? Problemet skulle ju kunna vara relaterat till det i.s.f. eftersom det inträffar när burken stått inaktiv ett tag.

inga energyspar functioner igång .... och jag använder senaste drivisar till allt.

är nu säker på att arbetsminnet är ok........har testa med 2 andra kapslar och han gör likadant .......... vad fan är det för fel då ?

kan det vara nått strul med moderkortet ? hur stor chans är det att det kan vara cpu:n då?

Har hittat felet ....... det är grafikkortet som inte är som den ska ..... datorn funkar fint med ett annat ...... tack för hjälpen även om det inte hjälpte så mycket.

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

... tack för hjälpen även om det inte hjälpte så mycket.

Tja, flera var ju inne på grafiken. Men ingen här har ju magiska krafter som ger dem full insyn i din burk. :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Boffster skrev:

Har hittat felet ....... det är grafikkortet som inte är som den ska ..... datorn funkar fint med ett annat ...... tack för hjälpen även om det inte hjälpte så mycket.

Boffster skrev:

det har inget med nån drivrutin att gör det är jag säker på ........ och absolut inte med g-kortet att göra iaf.

jaja ... jag vet ... förlåt ... det är bara det att det är ett så konstigt fel ....... visste inte riktigt vad jag skulle tro....... men hur som helst så är det fixat nu ;)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)