ATI Radeon 9000 kanske? Kostar ca 700 kr med 64 MB minne. Det är dessutom fläktlöst.
Jag behöver hjälp med att hitta något billigt grafikkort (AGP) som i alla fall klarar av att spela cs på.
Kom med förslag.
10 svar · 261 visningar · startad av medialabs
Jag behöver hjälp med att hitta något billigt grafikkort (AGP) som i alla fall klarar av att spela cs på.
Kom med förslag.
ATI Radeon 9000 kanske? Kostar ca 700 kr med 64 MB minne. Det är dessutom fläktlöst.
Ska titta på den..
Kan tillägga att de något snabbare Radeon 9100-korten med 64 MB minne ligger i ungefär samma prisklass. De har dock aktiv kylning.
man kan spela CS på ett GF2MX :e
CS flyter sämre med nyare grafikkort. Köp hellre ett äldre GF2 eller liknande.
Spelar inte CS, så det hande jag inte en aning om. I så fall har ju Netvaruhuset ett GeForce2 GTS TI 64MB för 495 kr.
Jag har beställt en dator och detta moderkort följer med.
http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n266-vm/overview.htm
Och det finns ett integrerat GeForce2 men, gissar att det inte kommer att gå så bra att spela med den.
oelbal skrev:
CS flyter sämre med nyare grafikkort. Köp hellre ett äldre GF2 eller liknande.
jasså, hur kan det vara så :q
Jag spelar inte heller cs, men efter att ha konsulterat alla "Nu-har-jag-köpt-nytt-radeon9800-för-tusentals-kronor-men-cs-hackar-som-fan" -trådar på swec så har jag fått den uppfattningen att cs gör sig bättre med grafikkort som inte är av det allra nyaste slaget. Gammal kod gillar gammal hårdvara, speciellt i det här fallet. ;)
Hmm, det får bli något billigt GF 4 mmx kort.......