Tror du att hårddisken är boven i dramat kan du prova att köra DFT på den.
Hej!
Min hårddisk uppför sig rebelliskt mot mig.
Jag vet inte exakt vad som har hänt men nu så kan jag inte installera varken Windows 2000 eller XP.
T ex under 2000 installeraren så ska man formatera hårddisken. Jag har en IBM Deskstar 75x på 60Gb och det tar en ofantligt lång tid för att formatera den. Det tog ca 5 timmar för att komma till ca 30%. Så skall det väl inte vara?
Om jag däremot försöker installera Windows XP så finns det en möjlighet att göra en sk snabb formatering, vilket inte tar mer än 30 sekunder. Sedan så startar installationen och datorn ombeds att starta om. Men vad som händer sen är att installations-jäveln börjar om på nytt. Jag har även PartitionMagiq(8?) med sina boot-disketter som jag bootar programmet med. PartitionMagiq kan jag sedan för det mesta formatera hårddisken utan problem.
Däremot så kan jag installera t ex RedHat 8 utan problem. Sen att ett av RH CD-skivorna är felaktiga och gör att jag inte kan installera alla paket är en annan sak... :x
Jag behöver datorn till att studera Java-programmering samt SQL.
Visst, jag kan köra med RH 8 men jag kan i princip inget om Linux(dvs installation av program osv). Får inte ens modemet att fungera i Linux. Ja, detta är en OT klagan och lämnar det här...
Vad skall jag göra? Skall jag vara en jävel och kontakta IBM? Har faktiskt ca ett år kvar av garantin på hårddisken. Varför kan jag installera Linux men inte Windows?
Kanske är min hårddisk på väh att ge upp...vad vet jag. Nån som har tips? :)