LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggÄr det någon som har testat att köra hårddisk via USB 2 ?
Intresserad av En / flera sådana enheter. Man borde väl kunna göra en sådan bootbar också! :l
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggJapp.
Det finns en som både har USB2 och Firewire som en kollega till mig kör med goda resultat.
Vet dock inte om det går att köra den som bootdisk.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggVa snabb du är! Då köper jag ett kit imorgon så får vi se hur det går. Återkommer med svar. (as usual on wF)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggVad är det för modell du har tittat på?
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggJag har mina maskiner i ett annat rum! Lugnt och skönt här i arbetsrummet.
Så har jag en växel för KVM och skulle vilja kunna byta operativ utan att gå runt.
Så jag har tittat på artnr 31-428 hos https://www.kjell.com
Då måste jag förståss uppdater till USB2 men det var tänkt ändå.
Kan det vara rätt?
Såg nu att bild saknades (sista sidan i nya katalogen) och att den var slut?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggVad är det egentligen du planerar att göra?
Det är säkert bra saker som du har tittat på men jag är nog inte riktigt med på vad det är du skall ha det till.
Om det bara är för att kunna ha flera system så blir det inte direkt billigt att bygga på det där sättet, inte bra heller misstänker jag.
Om du beskriver lite mer vad du skall ha det till så kanske det går upp ett ljus eller så finns det bättre/billigare sätt att lösa det på.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggIdag har jag kassetter med olika operativ NT4 W2K XP W3 samt några olika språk Norska Danska Tyska och Svenska Engelska! Jag har kört med XFDisk och Bootmanagern men så vill jag även ha en möjlighet att ta med mig ut på fältet (har 128Mb fickminne ) som fungerar utmärkt, men vill testa ett varv till.
Det är inte säkert att jag tänkt färdigt. Hade jag gjort det hade jag inte haft så mycket prylar!!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggÄr det så att du jobbar med alla varianter eller är det bara för att visa saker?
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggVi kör ju vårt program CAR2000 i olika miljöer och under olika operativ. Vi testar rätt mycket så därför känns det bra att ha.
Jag hade tidigare en särskild maskin för test och det är kanske så det skall vara. Jag funderar ett tag till.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggJag hade nog gjort som så att jag hade köpt vmware och kört de olika os'en i istället. Har du bara en skaplig maskin som orkar med det så kan du köra samtliga OS samtidigt och testa precis hur du vill. Dessutom om det skulle strula till sig med något så är det bara den installationen som du behöver göra om och det går oftast enklare än att fixa till en helt ny maskin.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggJopp vm ware är nog rätt tänkt.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inläggom ditt bios klarar o boota på usb enheter är det inget som sätter stopp
testade o köra linux på mitt apacer usb minne
bootade i alla fall :P men mer orka ja inte pilla