Har en Dell dimension 8100, med 128 Mb rdram, tänkte uppgradera, kan man köpa sånna billiga rdram minnen eller måste det vara "märkes minnen"?? Dell support säger, du har inte rätt till support...
Så måste jag köpa kingston för 2500:- eller går det med noname för 1000?? vill inte testa...
"Rambusminnen måste köras parvis, dvs du måste köpa två identiska minnen för att det skall fungera! (ex. 2st 128RB800)."
De Dell vi har på jobbet har ett riktigt minne, och ett "fuskminne". Så skall man uppdatera sådana (och vill hålla sig till rekommendationen ovan) så är man tvungen att köpa ett exakt likadant minne som redan sitter i. Så jag antar att det hänger på vad som redan sitter i.
Ja, den kör med Socket 423 och Willamette - världens flopp.
Det går visserligen att sätta Socket 478-processorer (gissar att bara processorerna med 400 MHz FSB funkar) på det moderkortet med hjälp av en adapter, t ex PowerLeap PL-P4/N, men personligen skulle jag hellre köpa ett nytt moderkort istället (så att man dessutom slipper dras med Dell och svindyra RDRAM-minnen).
Jag har en Dimension 8100.
jag tycker den är toppen förutom minnes delen.
Jag hade också bara 128 Mb nu har jag 640. Jag beställde 2x256 Kingston minnen de fungerar utmärkt
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2