Har fått problem med min burk där just "ovanstående" uppstår och bootning som resultat för att få igång burken igen. Har tidigare haft problem med kylningen, fick då klocka ner för INTE att få den att "frysa" till hela tiden. Till detta har kylfläkten på moderkortet fått ett ljud liknandes en elvisp av äldre model. Någonting är trasigt...inget konstigt med det. Men vad behöver bytas för att få det att fungera igen som det ska. Eller behövs det kanske bara göras lite ominstalleringar ...?
Hmm. Har du AMD eller Pentium.. Inte omöjligt att det är värme.
Men med det fel du säger kan det vara värme på grafikkortet såsom CPU.
Vilken fläkt är det som låter som en elvisp?
Haru bytt någon nyligen?
Du skulle ju kunna testa att installera om allting, den billigaste testen först ;) , och se om det funkar bättre sen.
Känns det varmt på utblåsluften för nätagg eller chassi?
Mycket som kan vara fel.
Det sitter en AMD i burken och det är fläkten på moderkortet som låter illa (inte på CPU:n). Den lever lite av ett eget liv kan jag tillägga då den är helt knäpptyst ibland. Förmodligen sitter den lite löst.
Har även installerat om allt och Ja, det käns lite varmt från utblåset vid nätagregatet.
Har även lossat på allt och satt dit det igen, ominstallerat operativsystemet (xp) samt damsugit och våttorkat hela datorn (Det sista var lite skoj bara)
Vad kan det begränsas till, allstå felen och mängden bytesdelar?
Randig ruta? Förstår inte riktigt vad du menar, men det låter ju som nåt grafikfel, vilket tyder på överhettat och/eller trasigt grafikkort. Prova med ett annat grafikkort är mitt tips.
Gällande fläkten på moderkortet kan du förmodligen skruva loss den och köra ändå, vilket fungerade bra för mig. Men jag valde ändå att till slut köpa en Zalman NB32-kylfläns (kostar ca 50 kr) och ersätta standardflänsen med.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2