Det finns så många prisintressanta datorpaket som jag tittat på som endast har 256 MB i ramminne, det jag egentligen vill ha är 512, men om jag vill ha ytterligare 256 MB i ramminne senare, är det dyrt/billigt och enkelt/svårt att fixa?
Och sedan undrar jag också om ramminnet sitter i skärmen eller i datorburken? :r
Ram-minnet sitter i burken (på moderkortet), det är enkelt att uppgradera. Bara att köpa och plugga i! Priset beror lite på vilket slags ram det är, men i runda slängar 500-900 spänn kan man kanske få pröjsa, men även ngr lappar till om man vill ha det bästa
Sant, men om jag nu skulle uppgradera, är det nena problemas för mig som gärna inte öppnar burkens låda?... :e
Öppna lådan, måste du naturligtvis göra. ;) Men det är lätt att sätta in mer minne. Du ser var minnet ska passa. Se till att ta i något element innan du gör något, så du inte är uppladdad med statisk elektricitet. Om något tar emot när du sätter i minnet, då kan det bero på att du vänt minneskretsen åt fel håll. Men det syns ganska tydligt hur du ska göra.