Kontrollera att det följer med ide-kablar med moderkortet, annars måste du köpa till det. Kolla även att det följer med ett nätaggregat med chassit, annars måste du köpa det också. Elkabel?
Akta dig för statisk elektricitet, antistat-armband (ESD) kan vara att rekommendera.
Nädå, vidare svårt är det inte att bygga ihop en dator, men ta god tid på dig när du gör det och tänk på som Peeer nämnde att vissa komponenter som processor och minne är känsliga för statisk elektricitet.
Minns själv när ja byggde ihop min.
Tog väl ett tag hehe, men bra blev det förutom att ja fortfarande inte fått floppyn att funka.. :e (inte orkat greja)
Sedan när man är klar med sitt första hemmabygge så kan man mer om sin dator. :)
Det är hur kul som helst - sitter o pillar ihop min nya burk just nu - noterade dock att jag fick ett Sapphire Radeon Atlantis 9700pro istället f vanliga pro, ska man vara nöjd med det? Moderkortet, GIGABYTE SINXP-1394, var dock riktigt väl utrustat m kablage osv.
hehe glöm inte att montera mellanskruvarna mellan moderkoret och plattan till chassit. Gjorde det första gången jag byggde min dator (var 11 år så det var väl inte så konstigt) :e ;)
som tur var hände inget.
Jo ska prova mig fram.. Men vad är det värsta som kan hända? Att någon del som kostar flera tusen bara går av på mitten? :)
Vilken webbshop rekommenderas? Bäst priser, bäst support?
När det gäller bäst support så kan jag rekommendera dustin.se eller dabus.se efter egna erfarenheter.
Om du letar efter bäst priser så är det svårt att ge ett bra svar, eftersom någon butik alltid har bäst pris på någon vara, men rent generellt skulle jag säga datorbutiken.com eller komplett.se.
Robban MSI skickar alltid med IDE kablar även med Bulk
så du blev nog blåst av din försäljare
Möjligt, men det tror jag inte. Kartongen så väldigt oöppnad ut. Ingen skum bakgårdsförsäljare heller (Komplett.se). Kanske är jag som minns fel (skulle inte ha använt kabeln ändå, eftersom jag kör SCSI -- däremot fick jag gå och köpa en floppykabel hos ELFA, och det borde jag inte behövt om den fanns med).
Mitt kort räknas i.o.f.s. som ett serverkort, så det kanske inte är så representativt.
I vilket fall som helst så är det ju inget stort problem om det inte skulle följa med. Kostar inte många kronor.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849