Och samtidigt som jag installerade SP1 så installerade jag även den senaste Creative drivern på windows update. Så jag vet inte riktigt vad som gjorde det här..
Ta bort den, och installera drivrutinen från soundblaster.com
5 svar · 314 visningar · startad av pakmannen
Nyligen installerade jag SP 1 till win XP professional, och då slutade ljudkortet (SB Live! 5.1) typ att fungera. Jag kan inte höra någon MIDI och i program som Cakewalk blir all audio hackig och "distorted".
Och samtidigt som jag installerade SP1 så installerade jag även den senaste Creative drivern på windows update. Så jag vet inte riktigt vad som gjorde det här..
Någon som har några förslag på vad man kan göra?
Ta bort den, och installera drivrutinen från soundblaster.com
Har den också. Men jag löste hursomhelst problemet, jag avinstallerad hela ljudkorts programvaran och installerade det igen. Nu fungerar allt som det ska.
Jag försökte få lite hjälp ifån Creative, men deras support är nog bland det sämsta jag sett. Överallt på deras forum var det folk som ville ha hjälp men det var inte många som fick det, och så försökte jag få hjälp ifrån deras "chat" där jag inte ens kom in.
Och alla deras ***** felaktiga drivrutiner.. Jag tänker då aldrig skaffa ett Creative kort mer... :P
Och alla deras ***** felaktiga drivrutiner.. Jag tänker då aldrig skaffa ett Creative kort mer..
Det är du inte ensam om.. :l
Asså Creative gör bra grejjer flera hundra datorer med Creativ o ja föredrar deras produkter sen att det fins klantiga användare är ju inte deras fel...
Jämfört med andra prylar är Creatives grejer inte så bra.