webForumDet fria alternativet

Problem med SB Live! och XP SP1

Datorhårdvara

5 svar · 314 visningar · startad av pakmannen

Medlem sedan dec. 2002227 inlägg
Frågan#1

Nyligen installerade jag SP 1 till win XP professional, och då slutade ljudkortet (SB Live! 5.1) typ att fungera. Jag kan inte höra någon MIDI och i program som Cakewalk blir all audio hackig och "distorted".

Och samtidigt som jag installerade SP1 så installerade jag även den senaste Creative drivern på windows update. Så jag vet inte riktigt vad som gjorde det här..

Någon som har några förslag på vad man kan göra?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Och samtidigt som jag installerade SP1 så installerade jag även den senaste Creative drivern på windows update. Så jag vet inte riktigt vad som gjorde det här..

Ta bort den, och installera drivrutinen från soundblaster.com

Medlem sedan dec. 2002227 inlägg

Har den också. Men jag löste hursomhelst problemet, jag avinstallerad hela ljudkorts programvaran och installerade det igen. Nu fungerar allt som det ska.

Jag försökte få lite hjälp ifån Creative, men deras support är nog bland det sämsta jag sett. Överallt på deras forum var det folk som ville ha hjälp men det var inte många som fick det, och så försökte jag få hjälp ifrån deras "chat" där jag inte ens kom in.

Och alla deras ***** felaktiga drivrutiner.. Jag tänker då aldrig skaffa ett Creative kort mer... :P

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Och alla deras ***** felaktiga drivrutiner.. Jag tänker då aldrig skaffa ett Creative kort mer..

Det är du inte ensam om.. :l

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Asså Creative gör bra grejjer flera hundra datorer med Creativ o ja föredrar deras produkter sen att det fins klantiga användare är ju inte deras fel...

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jämfört med andra prylar är Creatives grejer inte så bra.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)