webForumDet fria alternativet

Problem med tangentbord

Datorhårdvara

10 svar · 350 visningar · startad av MickeA.com

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg
Frågan#1

Hej

Det här kanske är fel forum, men hittade inte det rätta...

Har just köpt Logitech's trådlösa / Optiska tangentbord + mus.

Igår fick jag problem, helt plötsligt ändrades ALLA de här snabbknapparna som finns, typ email, www, multimedia osv osv...

De har jag ställt in i den medföljande prog. varan.

Provade att starta om datorn, men samma grejj fortf.

Så jag kollade i inställningarna för snabbknapparna, men dom är fortf. inställda' som jag gjort.
Mina inställnignar finns alltså fortf. kvar, men ändå så gör den HELT ANDRA grejjer när man trycker på dessa knappar.

Ngn som har råkat ut för ngt liknande eller vet vad felet är?!

//Micke 'A

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Hmmm... det enda jag vet är att "informationen som tilldelas" knapparna sparas i registret

ok, men hur kan det då komma sig att (om nu denna info försvunnit) det fortf. stårt de gamla inställningarna i programmet??

Vilken version av iTouch och vilket operativsystem är det frågan om?

Win XP Pro & de senaste versionen, det är alldeles nyinköpt, har haft det en & edn halv vecka, tror det kallades för andra utgåvan eller ngt sånt.

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Har du provat att installera om programmet? Det kan vara så att någon komponent som ska mappa dina inställningar med knapptryckningar inte lysnar efter knapptryckningar längre. Prova att installera om och se om det hjälper.

/Viktor

Jo, har tänkt göra det hela tiden, men ville kolla här först om nu detta var ett "känt" fel, på logitech, tack för hjälpen.

Om det är drivrutinerna som följde med kartongen så är det säkerligen inte de nyaste... Smurfa in på https://www.logitech.com och ladda hem nya, om det inte fungerar med att installera mjukvaran igen :)

Nu åker snart både t-bord, mus och resten av datorn ut genom fönstret...

JAg har tagit bort det, installerat om det, tagit bort, laddat hem det senaste, installerat, tagit bort, gjort samma grejj igen...

Fortf. funakr det inte.... så fort jag tar bort det, slutar det ju funka överthuvudtaget, alla snabbknappar alltså, sen när ag instöllerar om det, så blir det swamma grejj igen..

Det borde vara registerfel...

Nu går jag bet... men är det nytt så borde du kunna få hjälp av antingen butiken som du köpt det av eller Logitech, om ingen annan här på wF kommer med någon briljant idé :)

Jo, helt nytt, men butiken jag köpt det hos har ingen support eller garanti eller ngt sånt, men logitech har ju 5 års garanti, (dom är grymma), har precis kastat iväg ett mail till dom, får väl se när det landar...

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)