webForumDet fria alternativet

Kabel ifrån datorn --> Tvn

Datorhårdvara

21 svar · 514 visningar · startad av Wiklund!!

Medlem sedan juli 2002549 inlägg
Frågan#1

Hejsan...
Jag har nog tagit mig om låret och bestämt mig för att skaffa en så kallad "tv kabel", jag vill alltså kunna se t.ex filmer osv, på tvn ifrån dator-skärmen. Vad är de för prylar som de behövs? Vad kostar det? Vart kan man köpa det? Är det nått att rekommendera?
Tell me!

MVH /Wika!

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg
Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Nicrosoft, du får nog länka om den där. Man kommer bara till JMEs förstasida.

Mvh

Konstigt,,
http://www.jmedata.se butik \Kablar \ DVD-kit kablage

Vad menas med DVD-kit? Är de till för att ta DVDn i datorn, och se i tvn eller? Har en liten fråga till, är detta nått att rekommendera? Blir de bra kvalité osv? tack för din länk! MVH!

Jag har en sådan och den funkar bra. Inte bar dvd:n, du kan kolla på vad du vill på tv:n. Tänk på att du måste ha ngn form av förstärkare för ljudet vid tv:n eller ljud-in på tv:n.

Hmms "Tänk på att du måste ha ngn form av förstärkare för ljudet vid tv:n eller ljud-in på tv:n." - Det där hänger jag inte riktigt med på? vad menar du då? Jag har ingen direkt förstärkare till tvn, inte någon enskild box som sköter de... MVH

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Använder man scartingången ska väl ljudet komma in utan problem.

Jag har en relativt gammal tv, en Luxor med 5-6 år på nacken, kan de ge några nackdelar montro?

Du har kanske datorn nära tv:n, då kan du ju ha ljudet från datorn.

Men hallå! Om man har scartingång på tv så är det ju inget problem. Eller hur?

solbulle skrev:

Använder man scartingången ska väl ljudet komma in utan problem.

Borde stämma, tänkte inte på det :) Har ju min i sorroundstärkaren :e

solbulle skrev:

Men hallå! Om man har scartingång på tv så är det ju inget problem. Eller hur?

Men hallå, får jag hinna komentera :p ;)

Nä :e

Trodde ju att jag var osynlig ett tag där. :e

En smula OT, skaffa en Xbox säger jag bara.

Men blir det bra kvalité ? Jag kör nu med ett GF2 GTS, kommer de räcka? Kommer scart kontakten vara på 15 m? (såg att de fanns en dvd kit kablage 15m)

Tell me! MVH

Jag är inte så kunnig inom området egentligen. Men fungerar det bra att se filmer i fullskärm på datorn tror jag nog att det ska bli bra på tv:n.
Ang. kabeln, står det att den är 15m så bör den väl vara det? Eller?
Finns givetvis andra längder att köpa om det skulle behövas. Dock bör du ha så kort kabel som möjligt.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

GF2 har ju rätt sunking tv-ut, så räkna inte med toppenkvalité. Men nog kommer det att fungera.

Ok, men jag hörde att polarn hade nått liknande, men han hade en liten dosa dit han kopplade alla sladdar osv. Såg ut som ett modem ungefär, men vad är den till för?

Muskot, har du nått bra tips på grafikkort, det ska inte va dyrare än 1500-1700, bra "tv-ut", och de ska va till för spel/film osv..

MVH

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Wiklund!! skrev:

Ok, men jag hörde att polarn hade nått liknande, men han hade en liten dosa dit han kopplade alla sladdar osv. Såg ut som ett modem ungefär, men vad är den till för?

Gissar på att det är en "VGA till TV"-adapter. Dvs en pryl som gör att man kan koppla ett grafikkort utan tv-utgång till en tv. Eller så är det kanske en sändare/mottagare för trådlös bild- och ljudöverföring. Fast enklast vore väl att fråga honom, istället för att jag (eller någon annan) ska sitta och gissa?

Wiklund!! skrev:

Muskot, har du nått bra tips på grafikkort, det ska inte va dyrare än 1500-1700, bra "tv-ut", och de ska va till för spel/film osv..

Radeon 9500.

Jag tror de är de förstnämda som du säger, alltså VGA till TV...
Hehe, jag hade aldrig ställt frågan utan att ha frågat honom, han svarade: "Jag fick den av farsan, vet ej vad den är till för men det funkar bra iaf!".. hehe
ok ok, Radeon 9500 säger du, går på? Vart ska man köpa?

MVH!

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
137 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)