först: jag har sökt men hittade inget. jag är dålig på att söka jag vet.
Jag ska koppla datorn till tv. Har Geforce 2 gts/pro. har satt i alla sladdar som man ska.
nu vill jag bara veta vart man sätter igång skiten!
Har kollar i kontrollpanelen men hittar inget :/
har senaste detonator xp drivisarna.
(win2k pro)
Bildskärmsegenskaper (högerklick på skrivbordet - Egenskaper) - Inställningar - Avancerat. Du har säkert redan kollat där men jag frågar ändå. :)
Annars brukar ju folk tipsa om ett program som heter TV Tools (tror jag). Har själv inte testat det dock.
jag har kollat där
ska man itne bara kryssa in nån ruta eller nåt
typ "enable tv-out"
eller det kanske är för enkelt. justja allt ska ju vara svårt nu för tiden ;)
Nytt problem. Efter som jag inte hittade funktionen i nWiev så använder jag TV Tools nu. Men detblir svartvitt! Jag har läst en massa trådar som handlar om det och testat alla knep men det går inte :(
För det första. Mitt uttag har 4 pinnar. Är det S-VHS då?
Jag har testat att ställa tv:n på vanlig AV kanal och en speciell kanal för SVHS. Är det något man ska ställa in i TV Tools? Jag kryssade i rutan som var vid bilden som såg ut som mitt uttag.
Sen har jag hört att TwinWiev är bra. Jag såg det någonstans. Men jag kommer inte ihåg var. Hur får man tag i det? Det låter som någon nVidia prog.
Ett annat problem är att bilden hackar på tv:n när jag kör fullscreen.
Min dator: 933 mhz PIII 256 ram Winfast Geforce 2 GTS.
Troligen stödjer din tv (Äldre än 4 år typ & står i manualen eller på en klisterlapp på baksidan) inte "RGB-signaler" & det kommer du förbi genom att använda din S-vhskabel + en RCA in i en speciell SCART som du ansluter i din tv.
Du är en ängel finalword! Min var inställd på PAL, men det var fel PAL. Jag tittade lite närmare och såg att min inte var 'svensk PAL'. Äntligen färg :bire
410 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e