Har precis slängt in en cd-brännare i nya datorn och installerat nero. Nu tänkte jag kopiera en skiva och startar därför nero. :)
Väljer "kopiera skiva" och sen vill den att man ska ange källenhet. Problemet är att den enda enheten som visas här är brännaren själv trots att det finns 3 andra cd-rom enheten installerade som funkar fint i övrigt.
Det står att man måste installera cd-läsarna i nero genom att sätta in nero-cdrom i den som ska visas i nero. Problemet är att mitt nero ligger på en creative-cdrom som hör till brännaren... :(
Ligger installationsfilerna till Nero på en cd-skiva som följde med din Creative-brännare, eller hur menar du? Och i så fall, vad är problemet med det?
Prova att installera om Nero, gärna senaste versionen. Själv har jag aldrig behövt göra något speciellt för att Nero ska hitta mina cd-läsare.
Är Nero gratis?
Den versionen jag har nu ligger på skivan som jag fick till brännaren. Nero säger att den vill ha Nero orginalskivan för att kunna identifiera cd-läsarna.
Nej, men du kan i alla fall tanka ner Nero från deras site. Sedan måste du registrera dig för att få ett serienummer. Men eftersom du redan har Nero, kanske det går bra att använda det serienummer du redan har. Åtminstone mindre uppgraderingar tror jag är gratis.
Är Nero gratis?
Den versionen jag har nu ligger på skivan som jag fick till brännaren. Nero säger att den vill ha Nero orginalskivan för att kunna identifiera cd-läsarna.
Vad händer om du använder skivan som följde med brännaren, då?
Den fulla versionen av Nero är inte gratis, man kan dock testa den i 30dagar.
Däremot följer en OEM version av Nero med ett antal CD/DVD-brännare, men dessa är oftast låsta till just det märket av brännaren som den följde med.
Jag tror inte man kan uppgradera en OEM version eller att man kan få en OEM version att hitta andra brännar-märken. Iofs så borde den hitta andra cd/dvd läsare men jag har aldrig provat detta.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25