Jag tänkte koppla datorn till tv:n så att jag kan se filmer på tv:n istället på datorn. Men jag har ingen aning om vad jag behöver för sladdar. Det grafikkort jag har till datorn heter:
NVIDIA GeForce4 Ti 4600 (Compaq)
Det har väl en speciell kontakt som kallas för något tror jag. Vad heter den kontakten isf?
Vad behöver man för uttag på TV:n?
Jag har sökt bland tidigare trådar men inte förstått vad man egentligen behöver. :l
Det är förmodligen en s-videokontakt som sitter på grafikkortet.
Det du behöver är i så fall en s-videokabel. Har du ingen s-videoingång på din TV måste du även ha en adapter för att ansluta s-video till scart.
Det är förmodligen en s-videokontakt som sitter på grafikkortet.
Det du behöver är i så fall en s-videokabel. Har du ingen s-videoingång på din TV måste du även ha en adapter för att ansluta s-video till scart.
Verkar tyvärr inte gå att direktlänka till Clas Ohlsons produkter, men sök på skriv in orden scart och adapter i sökrutan så kommer du att hitta rätt pryl.
Annars finns sådana att köpa hos _alla_ tv-handlare. Själv köpte jag min på Expert.
Verkar tyvärr inte gå att direktlänka till Clas Ohlsons produkter, men sök på skriv in orden scart och adapter i sökrutan så kommer du att hitta rätt pryl.
Annars finns sådana att köpa hos _alla_ tv-handlare. Själv köpte jag min på Expert.
Vad heter den på ClasOhlson?
Är det denna?
SCART till RCA / S-VHS eller vice versa
Anslutningskabel 3,5 mm stereopropp till 2 st RCA-hankontakter. (32-3271) 85:-
S-VHS kabel (32-2098) 99:-
Adapter, SCART till RCA / S-VHS eller vice versa. (32-2399) 69:-
Jag har hört att bilden kan bli svartvitt. Kan den bli det med dessa kablar jag tänker köpa?
Bilden kan bli svartvit, men då är det bara att fippla med inställningarna tills man får färg. Om du har en väldigt gammal tv eller video kan det hända att du inte kan få färg.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2