Glömde en fråga:
Är det mycket skillnad på Geforce 2 och Geforce 4 ? :q
Jag kan inte mycket om det här därför frågar jag här.
Kan man sätta in detta kort i dom vanligaste datorerna eller måste det vara ett PCI kort? :l
13 svar · 397 visningar · startad av svennilsson
Jag kan inte mycket om det här därför frågar jag här.
Kan man sätta in detta kort i dom vanligaste datorerna eller måste det vara ett PCI kort? :l
Glömde en fråga:
Är det mycket skillnad på Geforce 2 och Geforce 4 ? :q
I alla nya datorer går det fint (alltså datorer som är runt 4-5 år gamla, är lite osäker), det är väl bara att öppna lådan och kolla om det finns något AGP-port :)
Dagens datorer har AGP port, och ja det är en enorm skilnad på GF2 och GF4, men du, köp inte ett MX.
Varför inte MX? Dom som inte är MX är så dyra :q
MX är väldigt väldigt budget, de ger inte valuta för pengarna.... eller iofs, spelar du inte spel eller ser på film med datorn, så kan väl ett MX kort vara bra nog att skriva i word med :OO ;)
Du överdriver nog lite för jag kollade vilket grafikkort som var i min 1.8 Ghz från Dell där stod NVIDIA GeForce2 MX200 64MB och det fungerar perfekt på alla spel som jag testat på den.
Finns det ingen annan som har nåt att säga om det???
GF2 MX200 är ju snikvarianten av snikvarianten, så att säga. Riktigt skitkort. Möjligt att alla spel fungerar perfekt om de du tetstat är 1) lite äldre och därför inte lika krävande och/eller 2) körs på låga grafikinställningar.
Jag skulle hellre köpa ett GF3 Ti200 än ett GF4MX.
Du överdriver nog lite.....
Nä, tror inte det,men du kanske inte har högre krav än att du klarar dig med ett MX.
Vill du ha över 100fps @1280x960 i exempelvis UT2k3 duger nog inte MX.
Tillbaka till orginalfrågan: vad är det för dator du har tänkt att sätta kortet i?
frankof skrev:
Nä, tror inte det,men du kanske inte har högre krav än att du klarar dig med ett MX.
Vill du ha över 100fps @1280x960 i exempelvis UT2k3 duger nog inte MX.Tillbaka till orginalfrågan: vad är det för dator du har tänkt att sätta kortet i?
Hade tänkt att uppgradera en gammal med ett nytt moderkort och en ny 1.8 Ghz processor + mer internminne så klart. Samtidigt så tänkte jag på ett nytt grafikkort för det som är i den nu är så dåligt.
Då är det nog inget större problem med agp-porten, bara att köra. :e
frankof skrev:
Då är det nog inget större problem med agp-porten, bara att köra. :e
Jo jag vet har redan fått 2 svar om det...
Någon som har en kommentar på detta grafikkort??? Bättre än det jag skrev innan? Är det ett vanligt grafikkort med vanliga skärmkontakter? Hjälp...
Är det nån skillnad på Geforce3 eller 4?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=24&p=17482&view=detailed
asså. Ett Gf3 ti är för det mesta bättre än ett Gf4 MX.
Gf4 har extra grejer för att saker och ting ska se bättre ut helt enkelt. På gamla spel spelar det dock inte lika mycket roll då detaljerna ändå inte används.