Anledningen är förmodligen att du använder en S-Vhskabel och tvn inte vet detta, kolla om du kan ändra på tv:n så att den använder sig av svhs istället.
Alternativt kan du ändra i datorn att den ska skicka en kompositsignal istället.
Jag använder mig av tre komponenter. En s-videokabel och en skartadapter för s-videokabeln. I scartadaptern kan man också koppla in ljudkabeln RCA. Om ni vill ha bilder kan ni titta på dom i kablar.rar filen.
Twin-view är det som jag använder för att få tvut jag har ett gammalt geforce2, men det borde finnas en liknande inställning hos dig.
S-VHS är ett system för att föra över video med bättre kvalité än med vanlig komposit. Signalen delas upp på två ledare en för luminans (ljusstyrka) och en för chrominans(färg), det blir svartvitt eftersom signalen läses fel och tv:n tar bara ut luminansen. På det flesta nya tv-apparater brukar en av scart-kontakterna stöda svhs och du ska då kunna välja den kanalen, men om din tv inte har det så är det bara att ändra till komposit signal i datorn.
Tyvärr funkar det fortfarande inte. Vilket program tycker ni att jag ska använda till ge4? skicka gärna skärmdumpar på de inställningar som jag ska göra också.
Har du ett GF4 och de senaste drivrutinerna borde du kunna använda overlay (leta bland inställningarna), mycket smidigt. Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så, eftersom jag inte äger ett sådant kort själv.