webForumDet fria alternativet

Drivrutiner?

Datorhårdvara

7 svar · 271 visningar · startad av Gimbo

Medlem sedan dec. 20001 626 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

har installerat winXP på en dell dator och till den har jag en NEC plattskärm. men jag får bara till upplösningen 640x480 jag har kollat runt på tillverkarnas websidor men inte hittat några drivrutiner, det jag inte vet är ska jag leta efter drivrutiner för datorns grafik kort eller för skärmen??

jag hittade drivrutinerna för skärmen men när jag uppdaterar drivrutinerna i enhetshanteraren och sedan klickar på avancerad och därefter väljer mappen där drivrutinerna finns så säger den att den inte hittat några, blir sne på re här!!

ngn som kan hjälpa??

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Har du också testat med att låta den söka själv samt "inkludera den här sökvägen" ?

japp!

ok det är inte så att det är installation med en *.exe fil som hänger med drivrutinerna? :)

nope finns ingen sådan

Knivigt juh...bara så att vi förstår varandra, är det dom här drivisarna som du laddat ner och försöker installera;

http://www.necmitsubishi.com/corpus/K/M/necmsinf.ZIP

r/ vad har du för graffekort btw, kan mycket väl dra upp upplösningen också om du installerar nya.

japp det är de drivisarna jag har laddat hem, fast när jag installerar de och anger den mappen så hittar den inga drivrutiner där... jag har ingen aning vad jag har för grafik kort, det är en dell optiplex dator jag har

Medlem sedan juni 2001239 inlägg

Du borde kanske ha ett papper eller instruktionsböcker på exakt vilka datordelar du har i burken. Problemet är kanske att du har en "märkesdator" och efter de erfarenheter jag har av sådana så brukar de inte alltid uppge vilka delar du har. De brukar också vara krångligt att uppdatera drivrutiner osv. Jag brukar säga att "märkesdatorer" är byggda för att man inte ska kunna ändra på dom, uppgradera, uppdatera och byta operativsystem osv.

Om du vill kan du öppna upp burken, förutsatt att din garanti eller försäkring tillåter det och titta efter vilket märke det är på grafikkortet eller vad grafikkortet heter. Om det står vad det heter kan du gå in på företagets hemsida och ladda ner drivrutinerna om du känner för det.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)