webForumDet fria alternativet

Knas med CD-R...(Sony CDU-5211)

Datorhårdvara

8 svar · 246 visningar · startad av ShoGun

Medlem sedan aug. 2002237 inlägg
Frågan#1

Tja!

Jag har en CD-Rom (modell äldre... för övrigt den jag undrade över varför den inte syntes i Nero... nu vet jag varför...=) som heter Sony CDU 5211... Problemet är att den läser bara vissa skivor. Vissa så händer inget med alls... när jag klickar på "utforska" så ber den mig stoppa in en skiva...

Har letat både efter Firmware och nya drivar men hittar bara drivar i dos-läge...(EJ XP som jag kör...)

Nån som vet hur lösa?!

ShoGun

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Lösning lägg ut en femhundring så får du en ny CD-läsare lägger du på en femhundring till så får du en brännare... :)

...och lägger jag på 2500 så får jag en dvd-brännare...JAG VET!!! =) Men detta är en arbetsstation som jag inte vill lägga några pengar på... (relativt gammal burk...P3 500...) vill gärna lösa problemet ändå...

Åtminstone fatta varför VISSA skivor funkar och varför vissa INTE funkar...

Har ASPI nåt med en vanlig CD-rom att göra...?!?

Kan det hjälpa att installera ASPI?!

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Klös skrev:

Lösning lägg ut en femhundring så får du en ny CD-läsare lägger du på en femhundring till så får du en brännare... :)

En ny cd-brännare kostar ju inte mer än 500 kr?

Medlem sedan feb. 200277 inlägg

Det är inte så att du har Nero igång när du försöker kolla skivan? Jag har strul med mina skivor. Jag bränner en skiva, sen går den inte att läsa, varken från brännaren eller från min vanliga CD-rom. Oftast behöver jag starta om hela datorn för att kunna läsa skivorna. Lite irriterande då man gärna vill se direkt om det hela gick rätt. Testa, kanske samma för dig.

/ Johan

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

nej skulle precis säga det.. en cd brännare är nere i 500 spänn idag.. billig lösning på ett tråkigt problem :)

Menar inte att vara otacksam... men det är inte på det sättet jag vill lösa problemet... vill ju VETA vad felet är... och om det går att åtgärda...

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Delete

/Viktor

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)