webForumDet fria alternativet

GIGABYTE ATX VIA KT400 SOCKET A SATA

Datorhårdvara

5 svar · 224 visningar · startad av Qimen

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg
Frågan#1

Hej

Tänkte köpa nytt mamma kort, vill inte har ett värsta monster kort men ändå med lite funktioner som Raid och agp 8x. Så jag hittade detta ifrån Gigabyte (ATX VIA KT400 SOCKET A SATA) till ett vettigt pris. Det skulle stödja Amd duron, athlon och xp. Nu till min fråga: Hur låg duron kan man ha då? tänkte nämligen vänta ett litet tag till att köpa ny processor. Har för tillfället en Duron spitfire 600 mhz och tänkte använda den ett tag till.

Går det?

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Vilken modell är det på kortet?

Gå in på http://www.gigabyte.com.tw och leta upp kortet så ser du alla specen där.

Jo det har jag gjort men det står ju bara att den stödjer Duron/xp/athlon, ibland är det ju så att det kanske bara stödjer duron över 1,1 ghz.... modellen är GA-7VAXP-ULTRA

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

nforce2-korten är hyggligt billiga, iallafall om man inte behöver allt lull-lull. Asus A7N8X och EPoX 8RDA+ har fått fina betyg. Satsa hellre på ett sånt än ett kort med Via's KT400.

Medlem sedan okt. 200243 inlägg

Re: GIGABYTE ATX VIA KT400 SOCKET A SATA

Qimen skrev:

Hej

Tänkte köpa nytt mamma kort, vill inte har ett värsta monster kort men ändå med lite funktioner som Raid och agp 8x. Så jag hittade detta ifrån Gigabyte (ATX VIA KT400 SOCKET A SATA) till ett vettigt pris. Det skulle stödja Amd duron, athlon och xp. Nu till min fråga: Hur låg duron kan man ha då? tänkte nämligen vänta ett litet tag till att köpa ny processor. Har för tillfället en Duron spitfire 600 mhz och tänkte använda den ett tag till.

Går det?

Det lättaste vore att skicka ett mail till Gigabyte, dom vet nog bäst.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)