webForumDet fria alternativet

Windows 2000 drivers till subwoofer

Datorhårdvara

10 svar · 310 visningar · startad av rastapopolus

Medlem sedan mars 200295 inlägg
Frågan#1

Hej!

Har Altec Lansing ACS 495 subwoofer kopplat till USB porten på en gammal Dell dator (dimension XPS R.... system nånting). Har ett frågetecken i enhetshanteraren. Alltså saknas drivers. Kollat både på Dells sida och https://www.alteclansing.com men det finns bara windows 98 drivers. Några förslag?

mvh

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Testa med w98 drivarna.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag har exakt samma system (XPS R400 vad gäller datorn för att vara exakt) och sen senaste omformateringen har ljudet spökat bigtime för mig...

Har ingen aning om hur jag kom hit, men nu ser det bra ut i Enhetshanteraren, men usbkopplingen funkar inte, dvs när jag snurrar på volymknappen på högtalaren poppar inte den där irriterande rutan upp på skärmen.
Iofs en förändring till det bättre. :e

Jag kör hederliga Win98, men också här strular det med drivarna med andra ord. :l

Hmm, jag har också en XPS R400 jag med men den har vanliga ljudkontakter till ljudkortet. Inget USB där.

Jag kör w2k på den och det fungerar suveränt, det enda som är lite problem med drivarinstallationerna är att man måste ha en speciellt installationsordning för modemet och grafikkortet men det finns det drivrutiner till.

Är din subwoofer standard och ska den kopplas på något annat sätt än till ljudkortet?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

På min burk har jag både vanliga ljudkontakter och usb. Allt dras först till subben och sen två kablar till höger och vänster högtalare, den senare något tjockare eftersom där finns volymratten osv.

:stefan: skrev:

På min burk har jag både vanliga ljudkontakter och usb. Allt dras först till subben och sen två kablar till höger och vänster högtalare, den senare något tjockare eftersom där finns volymratten osv.

Så har jag det också fast utan USB-kontakt.

Hej!

Försökte installera win 98 drivers, men kör win 2000. Fick "du använder inte win 95 så installationen kan inte fortsätta". Ska jag göra det via enhetshanteraren, dvs först kopiera över inf filer mm till lämplig mapp på HD:n?

Jag också.

Ja, testa på det viset.

Eftersom du går förbi vissa säkerhetsfunktioner kan det hända att något går snett så säkerhetskopiera först.

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Win98-drivisar har aldrig någonsin fungerat för min del iallafall..

Hej!

Funkar inte för det finns inga .inf filer i de drivrutinsfiler jag laddade hem från Dell. Kan inte gå via enhetshanteraren och installera från diskett.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

alltså.....när du kommer dit han babblar om en diskett så klickar du "bläddra" och pekar han till den mapp där drivrutinerna finns så ska du nog se att det funkar ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)