Hejsan, ja vet att ni förmodligen e ganska trötta på de här nu, å att ni tycker att alla svar borde kunna hittas om man söker... Men ja e för dum för å fatta va ni snackat om :P
Iaf, gav mig själv en julklapp ida :birp fixade äntligen kablar så ja lunde koppla datorn till tv'n, trodde jag.. Gick på en vanlig hemelektroniksaffär, ingen utpekad nu :P, å sa att ja ville koppla datorn till TV'n för å kolla på film, å ja hade ett GF2 MX 400, då plockade han fram lite kablar där, en s-video och en vanlig 3,5 till 2 stereo pluggar och en SCART-adapter till båda..
Glad i hågen kilade ja snabbt hem för å testa, Så FAN de funkade eller, de funkar lite, men ingen färg, å om ja fattat de rätt så KAN man inte få färg med en S-video kabel? Okej, de e väl som de e, men e de inte lite dåligt av killen i affären å kränga en sån kabel till mig om den inte "funkar"?
OM ni säger att de verkligen inte e så, då ska dom fan få veta att dom lever..
Förmodligen är det så att du kör ut bilden i NTSC-format och därför får du ingen färg. Kolla i bifogad tråd så får du med säkerhet tips på hur du kan lösa det. :)
Vad har du för ingång på tv:n? Scart?
Om du harflera scartingångar, testa den andra.
Se även om du kan ställa om i tv:n om den vilken signal scarten ska ta emot. ( =s-video)
Hjälpte en bekant att få i gång tv-ut på hans GF2 MX 400 och det var allt annat än en dans på rosor (jämfört med mitt G400, där är det bara att tuta och köra). Funktionerna inbyggda i drivrutinerna var värdelösa. Dessutom kunde kortet tydligen inte köra ut bilden på bildskärmen och tv:n samtidigt, vilket gjorde att man fick springa som en tok mellan datorn och teven.
Laddade i alla fall ned TV-tool (http://tvtool.info/index_e.htm) och fick tillslut igång eländet. Fick svartvit bild, ingen bild eller förvrängd bild. Blev galen, testade varenda jävla inställning utan att det fungerade. Till slut gav vi upp och stängde av datorn.
När vi sedan startade den igen för att fortsätta våra försök fungerade det direkt! Helskumt. Ett råd kan alltså vara att starta om mellan varje inställning man gör.