Tjenare, som topic så är det så att mitt moderkort (QDI KuDoZ 7 v.2, BIOS v.1) som dectar äldre hårddiskar (quantum etc) och nyare cd enheter (memorex 52x MAXXX och Acer 52x max samt Philips cdd3610) fel, men min IBM 120GXP och min 8a års gammla NEC CD-ROM Drive:280 detectas perfekt. Jag vågar inte flasha då jag inte gjort det innan, kan juh strula som det brukar för mig. Jobbigt värre.
Fel på vilket sätt? Kollat att byglingen på enheterna är rätt? Annars så är det inga större problem att flasha sitt moderkort, kolla bara att det är rätt uppdateringsfil du laddar ner från moderkortstillverkarens webbsida.
Fel på vilket sätt? Kollat att byglingen på enheterna är rätt? Annars så är det inga större problem att flasha sitt moderkort, kolla bara att det är rätt uppdateringsfil du laddar ner från moderkortstillverkarens webbsida.
Fel = De heter väldigt konstiga saker, eller bara detectas ibland, och ibland kan en CD Spelare tro den är en DVDRW eller en ATA133 hd. Det är vad jag menar med fel. Det är inte kul då det har funkat innan, har testat med 3 olika Memorex och 1 Acer. Same shit, bara min gamle NEC 2 - 8xs som funkar.
Fel = De heter väldigt konstiga saker, eller bara detectas ibland, och ibland kan en CD Spelare tro den är en DVDRW eller en ATA133 hd. Det är vad jag menar med fel. Det är inte kul då det har funkat innan, har testat med 3 olika Memorex och 1 Acer. Same shit, bara min gamle NEC 2 - 8xs som funkar.
Jag tycker du ska börja med att uppdatera BIOS om du nu inte gjort det. I övrigt så kan du ju försöka komma ihåg när problemet började och om du gjorde några ändringar hårdvarumässigt/mjukvarumässigt under den perioden som kan vara orsaken till dina problem.