webForumDet fria alternativet

TouchPad och trådlös mus

Datorhårdvara

6 svar · 486 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Har fått ett litet problem. Sitter med en HP Omnibook 6100 och Win2kPro som har en touchpad som jag just nu inte är särskilt imponerad av.

Följande har hänt:
- På jobbet har jag haft en sladdmus (Logitech såklart) installerad på PS/2-porten och varje gång jag pluggat in den så har touchpaden automagiskt inaktiverats. Nu installerade jag dock en MouseMan Cordless Optical på USB-porten på samma burk och nu vägrar touchpaden att inaktiveras. Mycket störande då jag ofta kommer åt musytan när jag skriver.
I inställningarna för touchpaden är inget aktiverat, inga funktioner alls men ändå fungerar exempelvis slagzonen (denna hemska uppfinning). :x

Någon? Ska jag helt enkelt köra trådlösa musen på PS/2-porten också? Kanske är det som krävs.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Installera rätt drivrutiner till touchpaden och stäng av det du vill stänga av.

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Jag har en Omnibook XE3. På den sitter det en knapp ovanför touchpaden som är till för att inaktivera av touchpaden.

Men touchpaden är nog det jävligaste på maskinen. Jag har haft mycket problem med att den inte vill spara inställningar och liknande.

SirPeter: har rätt drivare installerad och jag har avaktiverat alla funktioner på TouchPaden, precis som jag skrev.

Racerin ankan: ovanför touchpad:en? Har ingen sådan knapp förutom styrknappen som sitter ovanför B-tangenten.

Tror ni det kan bero på att min trådlösa sitter på USB-porten? Min gamla satt på PS/2-porten.

För allas vetskap. Jag kör nu musen, via en USB-PS/2-konverterare, på PS/2-porten och det fungerar utmärkt.

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Dryden skrev:

För allas vetskap. Jag kör nu musen, via en USB-PS/2-konverterare, på PS/2-porten och det fungerar utmärkt.

Det brukar oftast gå bättre att köra den visa ps/2 porten.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Varför är Logitech så klart? Själv anser jag att MS gör bättre möss och drivisar.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)