webForumDet fria alternativet

logitech desktop optical

Datorhårdvara

8 svar · 264 visningar · startad av Wiberg

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg
Frågan#1

Någon som har erfarenhet av denna mus/tb kombination. Är den att rekommendera?

Enligt en del så slukar den batterier, musen går bara att använda på enfärgade underlag samt är allmänt kass osv...

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag har precis det du nämner och har inte några problem alls.
Det går tyvärr inte att dra några slutsatser om de slukar batterier eller inte. Har endast haft dem i ungefär en månad.

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Och musen funkar bra? Utan problem vid snabba rörelse i spel och liknande?

Inte vad jag har märkt. Jag spelar dock inte så mycket.

Ett tillägg.
Musen drar batterier. Jag har, som ovan skrivet, endast haft musen i ungefär en månad och var i dag tvungen att byta batterier.
Så är det med det.

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Har haft min i en bra stund nu. Tycker den är superb, även för spel. Batterierna brukar räcka en månad i stöten. Köp ett 10-pack batterier så har du ett litet förråd.

Då fungerar våra likadant i alla fall, Chainsaw. :)

En fråga bara.
Använder du kvalitativa batterier som går på cirka 60,- för ett 4-pack eller kör du med de billigare alternativen?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Varför inte köpa återuppladdningsbara batterier? Det har jag till min optiska & trådlösa Logitech Cordless MouseMan Optical (en signerad variant som bara finns i 20 ex Sverige :e ). Batterierna ja, räcker väl ungefär en månad under hårda förhållanden. Men som sagt, har man återuppladdningsbara är ju inte det några problem på den punkten.

Förövrigt kan jag tillägga att min Logitech-råtta som jag nämner ovan fungerar helt och hållet klockrent. En liten omställning om man spelar blir det dock. Om man exemelvis i CS måste "återställa musen" (flytta den till ett bättre läge på musmattan) så kommer den, tillskillnad från en kul-mus, att reagera på rörelser även om du håller den 1-2mm ovanför ytan. Kan vara värt att veta eftersom man ibland måste flytta på musen.

Idag har jag dock installerat en ny mus, en Microsoft Wireless Optical Special Edition som efter en-två timmar ligger riktigt skönt i handen. Tillskillnad från Logitechmusen så är den här anpassad för både vänster och höger hand och då Logitech-råttan är mestadels för högerhänta (lite avigt för mig som är vänsterhänt men som med allt annat - en vanesak).

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

Har tangentbordet och musen ni snackar om.
Tangentbordet är hur bra som helst och den enda nackdelen med musen är att den slukar batterier. Jag har inte haft några problem vid spel.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)